Killivissen & Corydoras

Wie staan er op Vivarium en wat bieden ze aan?
killivis

Killivissen & Corydoras

Bericht door killivis » zo 11 jan 2009, 12:25

Hallo Allemaal :) , Mijn naam is Pierre Ooms en ik sta net als vorig jaar met KILLIVISSEN EN CORYDORAS op Vivarium.

Ik kweek al ruim 30 jaar aquariumvissen waarvan het overgrote deel uit Killivissen bestaat. In het begin vooral de "echte" seizoenvissen zoals Nothobranchius uit Oost Afrika en Cynolebias uit Brazilie.

Wisten jullie trouwens dat het begrip "seizoenvis" slechts op ca 15 % van de eierleggende tandkarpers van toepassing is?
Deze seizoenvissen hebben hun cyclus aangepast aan de wateromstandigheden, ze groeien razendsnel en zorgen binnen 6-10 weken voor nakomelingen door hun eieren in de bodem te deponeren.
De vissen leven dus maar zo kort doordat het water weer opdroogt......... Zeg nou zelf, geen enkele vis leeft lang zonder water!?

Alle andere killivissen zijn normale aquariumvissen die in de natuur tussen zalmpjes en cichliden rondzwemmen. Een temperatuur van rond de 22-24 graden is voor de meeste killis ideaal.

Tegenwoordig kweek ik meer de eenvoudigere soorten zoals Aphyosemion australe en Aplocheilus Lineatus en zijn er enkele Corydoras soorten bijgekomen. Eigenlijk allemaal vissen die voor ieder gezelschapsaquarium geschikt zijn.
Ook op deze vivarium beurs kan ik de meeste weer aanbieden hoewel sommige wel beperkt zijn.
De soorten zijn:
Aphyosemion australe goud
Aphyosemion australe Kaap Lopez
Aphyosemion Striatum
Apyosemion Bivittatum Funge
Fundulopanchax Gardneri Makurdi
Nothobranchius Rachovvii
Aplocheilus Lineatus Goa en species Smaragd (gele vorm)
Epiplatys Dageti (dwarsbandsnoekje)
Pseudo-epiplatys annulatus `[Conacry`
Endler Guppy
L144
Loricaria Simmilima
Japan Blue Guppy
Corydoras panda--aneus---Sterbai-- Ehrhardti
en de zeer populaire Black Venuzuela

LEVEND VOER

Verse Tubifex Rode en witte muggelarven

Volwassen artemia 100ml
( reserveren gewenst)
Gezien de snelheid waarmee visjes en levend voer vorig jaar uitverkocht waren kunt u middels een mailtje naar corydoras@planet.nl reserveren en/of u opgeven voor de eenmalige nieuwsbrief. Deze wordt ca twee weken voor Vivarium 2009 verstuurd. Hierin vindt U het dan aktuele aanbod van visjes en levend voer

Iedereen alvast een hele fijne beurs gewenst! :jahoor:

:hug: Pierre Ooms :hug:
Laatst gewijzigd door killivis op vr 27 feb 2009, 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
http://www.killivissenencorydoras.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Vissenforum.nl
Contacteer:

Re: Killivissen & Corydoras

Bericht door Vissenforum.nl » zo 11 jan 2009, 12:41

Hallo Pierre,

Welkom op het vivariumforum. Ik ben erg benieuwd naar jullie stand komende beurs. Alvast tot ziens! ;)
Afbeelding

Het forum boordevol informatie voor de beginnende zowel gevorderde aquariaan. Registreren is gratis... graag tot ziens!

Groeten,

Martijn.
Vissenforum beheer.

Info@vissenforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » zo 11 jan 2009, 17:22

Hoi en welkom op het forum en de beurs!

Corydoras! Daar maak je mijn amazone-minnend hart blij mee. Kan ik alvast een paar Sterbai reserveren? ;)

killivis

Bericht door killivis » zo 11 jan 2009, 17:33

Staat genoteerd, ik heb ze van nu 3cm a 5 euro en enkele grote van nu 5 cm a 7 euro. De laatste slechts 20 stuks.
Ze groeien dus nog wel wat tot die tijd..

Groeten, Pierre
http://www.killivissenencorydoras.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pieter

Bericht door Pieter » zo 11 jan 2009, 17:38

super! :goed: Ik had er graag 10! Klein of groot maakt mij niet zoveel uit. Groeien doen ze toch wel. Ik ben één van de organisatoren, dus we zullen elkaar zeker niet mislopen op de beurs.

Ik heb er nu ook 10 in mijn 2meterbak zitten, maar die zijn nu zo'n 3cm. Hoe lang zal het duren voordat ze volwassen zijn?

killivis

Bericht door killivis » zo 11 jan 2009, 17:42

Hoi, dat duurt wel een klein jaartje...... Hoe groter de bak hoe vaker verversen hoe sneller ze groeien.
killivis

Pieter

Bericht door Pieter » zo 11 jan 2009, 20:59

ok! Top! Ik heb discussen dus ik moet regelmatig verversen, dus we zullen zien. Ik ben geloof ik op de goede weg! Dank voor je tip!

killi

Bericht door killi » ma 02 feb 2009, 15:11

he hallo,

graag had ik wat meer info gehad over de fulonduponachax gardini makuri hoe dat ze afleggen en op floch en in potje turf

en hoe lang ik de eitjes moet wegleggen

groetjes

killivis

Bericht door killivis » ma 02 feb 2009, 21:35

Hoi,

Fundulopanchax Gardneri "Makurdi" is een semi annuellle killivis die zowel in permanent als tijdelijk water gevonden word. In de praktijk betekent dit simpel uitgelegd dat de soort als plantenlegger en als seizoenvis verzorgd kan worden. De eitjes worden in turf maar ook in moppen afgezet en de incubatie tijd is ca 4-6 weken. Dit is afhankelijk van de temperatuur waar U de eitjes op bewaard. Bij hogere temperaturen (ca 26 gr) zal dit aanzienlijk korter zijn dan bij kamer temperatuur. De juviniles groeien heel snel bij goede voeding en zijn na ca. 3-4 maanden weer geslachtsrijp.
Op de vivarium beurs heb ik enkele kweekrijpe paren bij me om vooral de soort op zijn best te tonen aan het publiek. Hebt u interesse lat het even weten dan reserveer ik enkele vissen. 6 euro per paar.
Met vriendelijke groet,

Pierre corydoras@planet.nl

bert

Bericht door bert » za 07 feb 2009, 21:54

Hopelijk neemt u ook weer van die fraaie Epiplatys mee... eind maart heb ik wel een bakje voor ze klaar!

Plaats reactie