Ik kweek al ruim 30 jaar aquariumvissen waarvan het overgrote deel uit Killivissen bestaat. In het begin vooral de "echte" seizoenvissen zoals Nothobranchius uit Oost Afrika en Cynolebias uit Brazilie.
Wisten jullie trouwens dat het begrip "seizoenvis" slechts op ca 15 % van de eierleggende tandkarpers van toepassing is?
Deze seizoenvissen hebben hun cyclus aangepast aan de wateromstandigheden, ze groeien razendsnel en zorgen binnen 6-10 weken voor nakomelingen door hun eieren in de bodem te deponeren.
De vissen leven dus maar zo kort doordat het water weer opdroogt......... Zeg nou zelf, geen enkele vis leeft lang zonder water!?
Alle andere killivissen zijn normale aquariumvissen die in de natuur tussen zalmpjes en cichliden rondzwemmen. Een temperatuur van rond de 22-24 graden is voor de meeste killis ideaal.
Tegenwoordig kweek ik meer de eenvoudigere soorten zoals Aphyosemion australe en Aplocheilus Lineatus en zijn er enkele Corydoras soorten bijgekomen. Eigenlijk allemaal vissen die voor ieder gezelschapsaquarium geschikt zijn.
Ook op deze vivarium beurs kan ik de meeste weer aanbieden hoewel sommige wel beperkt zijn.
De soorten zijn:
Aphyosemion australe goud
Aphyosemion australe Kaap Lopez
Aphyosemion Striatum
Apyosemion Bivittatum Funge
Fundulopanchax Gardneri Makurdi
Nothobranchius Rachovvii
Aplocheilus Lineatus Goa en species Smaragd (gele vorm)
Epiplatys Dageti (dwarsbandsnoekje)
Pseudo-epiplatys annulatus `[Conacry`
Endler Guppy
L144
Loricaria Simmilima
Japan Blue Guppy
Corydoras panda--aneus---Sterbai-- Ehrhardti
en de zeer populaire Black Venuzuela
LEVEND VOER
Verse Tubifex Rode en witte muggelarven
Volwassen artemia 100ml
( reserveren gewenst)
Gezien de snelheid waarmee visjes en levend voer vorig jaar uitverkocht waren kunt u middels een mailtje naar corydoras@planet.nl reserveren en/of u opgeven voor de eenmalige nieuwsbrief. Deze wordt ca twee weken voor Vivarium 2009 verstuurd. Hierin vindt U het dan aktuele aanbod van visjes en levend voer
Iedereen alvast een hele fijne beurs gewenst!